Wednesday, June 23, 2010

Mengkisahkan Kisah

Dalam masa kebelakangan ini, macam-macam insiden yang berlaku mencuit jiwaku
Tentang kehidupan manusia.. Yang datang ke dunia.. yang pergi meninggalkan dunia..
Adakah kita bersedia? Bersedia atau tidak, andai telah tiba masanya semua akan hilang dari nyata

Erm. aku? lihat semula dalam diriku...
Aku masih 'miskin' ibadah
miskin ilmu...

Masih mencari dan mencari..
Satu demi satu pencarian daku jumpai..
terutama kebahagiaan dalam rumahtangga
Aku amat bersyukur dengan penemuan ini

Nyata kesabaranku melalui segala dugaan Allah berhasil
Benar

Allah itu maha PENGASIH
Dia uji dan duga untuk beri yang terbaik
Akhirnya aku bertemu juga seorang lelaki yang baik.. SUAMIku
dan anakku yang telah di ambil Allah- Muhammad Aidil Adha.. menantiku di pintu syurga... janjinya akan memimpinku ke dalam syurga Allah... InsyaAllah...

Dan puteri manjaku yang comel..
Buah cinta pengarang jantung kami..
Semuanya indah belaka
Namun aku
Masih lagi di cengkam kemiskinan
Miskin menilai kurniaan Allah
Miskin mensyukuri nikmat Allah
Miskin dalam kealpaan..
ALLAH....

Aku mohon agar kau tunjukkan jalan kebenaran buatku..
Berikan aku KEKAYAAN hati...
dan cinta PADAMU..

No comments:

Post a Comment